what for?

Aku akan mati. Kita semua akan mati. Apakah yang benar-benar berarti di dunia ini?

Kematian adalah tidak bertemu lagi. Dan seiring berjalannya waktu jasad akan terurai bersatu kembali dengan dunia. Begitu pula dengan kenangan yang tinggal dalam ingatan perlahan akan luntur oleh waktu.

Percuma aku memperjuangkan harga diriku.

Percuma aku mengejar kebahagiaanku. 

Percuma aku melakukan segala sesuatu untuk diriku sendiri.

Hidup seharusnya untuk orang lain.

Setelah kita mati, kita akan hidup dalam kenangan orang lain.

Bahkan mungkin menggerakkan hati mereka agar menjadi lebih baik. 

Aku tahu tapi aku tetap tidak melakukannya dengan benar.

 

~ RIP my uncle

2 thoughts on “what for?

Leave a Reply

